A Henkelnél a fenntarthatóságra folyamatos törekvésként tekintünk, hogy előrehaladást érjünk el az aktuális témákban, és tudományos ismeretekre alapozva folyamatosan új kihívások megoldásán dolgozzunk. A globális éghajlatváltozás az egyik legnagyobb kihívás, amellyel az emberiség manapság szembesül, és amely sürgős és ambiciózus cselekvést igényel. Ugyancsak kritikus fontosságú erőforrásaink, az olyan életfenntartó rendszereink, mint az erdők, a vizek és a biológiai sokféleség védelme és regenerálása a jelen és a jövő generációi számára. Ugyanakkor a globális szegénység és a társadalmi egyenlőtlenségek növekedését tapasztaljuk, ami viszont veszélyezteti az emberi jogok és a társadalmi együttélés alapjait. Elismerjük, hogy az olyan vállalatoknak, mint a Henkel, szerepet kell játszania a kihívások kezelésében és az átalakulást célzó változások előmozdításában.
Vállalati célunk meghatározza azt a közös alapot, amely mindannyiunkat egyesít a Henkelnél: Pioneers at heart for the good of generations. Újító szellemiségünkkel, tudásunkkal, termékeinkkel és technológiáinkkal szeretnénk gazdagítani és jobbá tenni az emberek életét nap mint nap, és egy céltudatos jövőt formálni a következő generációk javára. A fenntartható üzleti gyakorlat évtizedek óta nemcsak vállalati kultúránk szerves része, hanem jövőképünk központi eleme is. Az innovációval és a digitalizációval együtt a fenntarthatóság alkotja vállalati stratégiánk, a Céltudatos Növekedési program magját.
Építeni fogunk sajátos erősségeinkre, mint például üzletágaink innovatív erejére, munkatársaink széleskörű tudására, valamint termékeink és technológiáink vevők és fogyasztók közötti több érintkezési pontra. Így szeretnénk közösen alapvető változást létrehozni.
2022-ben közzétettük új 2030+ Fenntarthatósági Célok Keretrendszerünket, amelyet a “Transformational Impact for the Good of Generations” törekvésünkhöz kötünk. Ennek során az ESG három dimenzióját beépítettük a fenntarthatósági jövőképünkbe, és meghatároztuk a főbb fókuszpontokat: