Negyedik alkalommal hirdette meg a Henkel és a Rossmann a „Játék egy zöldebb jövőért” nyereményjátékát, amelynek fődíja egy kétmillió forint értékű játszótér-felújítás volt a fenntarthatóság jegyében. Az akció keretében a két vállalat összesen 3120 kg műanyagot gyűjtött össze, amely közel duplája a tavalyi mennyiségnek.
Minden eddiginél sikeresebb volt a „Játék egy zöldebb jövőért” akció, amelyet a fenntarthatóság jegyében hirdetett meg immár negyedik alkalommal a Henkel és a Rossmann. A promóció célja az volt, hogy minél több üres, a Henkel termékeihez használt flakont gyűjtsenek vissza a fogyasztók. Ezzel arra szeretnék felhívni a figyelmet, hogy a vállalat által forgalmazott termékek műanyag flakonjai szelektíven gyűjthetők és újrahasznosíthatók. A vásárlók országszerte 208 Rossmann üzletben adhatták le kiürült Henkel termékes flakonjaikat, amikért cserébe egy kódot kaptak, amivel egy tetszőlegesen választott bölcsődére, óvodára vagy általános iskolára szavazhattak.
Az akció keretében idén rekord mennyiségű, összesen 3120 kg műanyag flakon gyűlt össze, amely közel duplája a tavaly összegyűjtött mintegy 1700 kg-nak. Az értük kapott és értékes szavazatot jelentő kódok száma pedig több mint 16 ezerre növekedett a tavalyi 12 ezerről.
A legtöbb szavazatot kapó intézmény, amely idén a Gyöngyös Város Óvodái Jeruzsálem Úti Tagóvodája lett, egy 2 millió forint értékű játszótér-felújítást nyert, amelyhez újrahasznosított anyagokból készültek a játékok. A második helyezett Egri Hunyadi Mátyás Általános Iskola egy 200.000 Ft értékű sport utalványt kapott, míg a harmadik helyen végző Hajdúnánási Református Általános Iskola és Óvoda egy 100.000 Ft-os sport utalvánnyal lett gazdagabb. Emellett a Henkel azokat is megajándékozta, akik nem értek el toplistás helyezést. Azok az intézmények, amelyek legalább 200 szavazatot kaptak, egy-egy 20.000 Ft értékű higiéniás csomaggal lettek gazdagabbak a Henkel és a Rossmann támogatásával.
„Negyedik alkalommal hirdettük meg a Rossmannal közös akciónkat, és örömmel mondhatjuk, hogy évről-évre sikeresebb ez a kezdeményezés. Nemcsak a résztvevő intézmények száma növekszik, hanem a visszagyűjtött műanyag flakonok mennyisége is. Ezzel egyszerre két célt is elérünk, hiszen amellett, hogy ezek a flakonok biztosan újrahasznosításra kerülnek, arra is felhívjuk a figyelmet, hogy a Henkel által forgalmazott termékek flakonjai szelektíven gyűjthetők, és a fogyasztóinkat ennek fontosságáról oktatjuk.” – mondta Németh Ottó, Henkel Magyarország Beauty Care üzletág igazgató.
„A Rossmann számára kiemelten fontos project a CSR, a társadalmi felelősségvállalás. A promóció előkészítése kb. 2-2,5 hónapot vett igénybe. Az előző évek tapasztalata nagyban hozzájárult az ezévi sikerekhez” – mondta Horváth Tamás projektfelelős. „Igyekszünk minden programot dolgozói bevonással megvalósítani és részesei lenni a gyerekek, családok jóllétének” – tette hozzá Kurucz Fanni, kommunikátor.
A fenntarthatóság terén élenjáró vállalatként a Henkel globális fenntarthatósági stratégiájában a műanyag, mint újrahasznosítható csomagolóanyag is fókuszban van, például
*Kivéve azokat a ragasztóanyagokat, amelyekben a maradékok befolyásolhatják az újrafeldolgozhatóságot vagy szennyezhetik az újrahasznosítási folyamatot.