A Henkel az első negyedéves értékesítési teljesítményét az előzetes adatok alapján teszi közzé
- A csoport árbevétele szervesen +7,1 százalékkal, mintegy 5,3 milliárd euróra nőtt
- Az Adhesive Technologies kétszámjegyű szerves árbevétel-növekedése +10,7 százalék
- Beauty Care: enyhe szerves csökkenés, -1,2 százalék
- Laundry & Home Care: nagyon erős, +4,9 százalékos szerves növekedés
- Frissített kilátások a 2022-es pénzügyi évre – rendkívül erősen emelkednek a közvetlen anyag- és logisztikai költségek, és jelentős hatások várhatók az oroszországi és fehéroroszországi üzleti tevékenységek megszüntetéséből
- Szerves árbevétel-növekedés: +3,5 és +5,5 százalék
- Korrigált árbevétel-arányos megtérülés (EBIT marzs)*: 9,0 és 11,0 százalék között
- Árfolyamhatásoktól megtisztítva az egy elsőbbségi részvényre korrigált hozama (EPS) * csökkenés a -35 és -15 százalék közötti tartományban
Az előzetes adatok alapján a Henkel összesen mintegy 5,3 milliárd eurós árbevételt ért el az első negyedévben. Ez jelentős, 7,1 százalékos szerves árbevétel-növekedésnek felel meg az átlagos 4,3 százalékos piaci várakozáshoz képest. A növekedés hátterében elsősorban a nagyon erős ártendencia és a volumen enyhe visszaesése állt.
Az első negyedévi árbevétel növekedés motorja elsősorban az Adhesive Technologies volt, amely az első negyedévben az előzetes adatok alapján kétszámjegyű, +10,7 százalékos szerves növekedést ért el. Növekedést sikerült elérni minden üzleti területen.
Az előzetes adatok alapján a Beauty Care üzletág enyhe, -1,2 százalékos szerves árbevétel-csökkenést könyvelhetett el. A Hair Salon üzletág kétszámjegyű szerves árbevétel-növekedést ért el. A fogyasztói üzletág a várakozásoknak megfelelően elmaradt az előző évi szinttől, elsősorban a 2022-re bejelentett portfólióintézkedések megvalósítása miatt.
Az előzetes adatok szerint a Laundry & Home Care üzletág rendkívül erős, +4,9 százalékos szerves árbevétel-növekedést ért el, ami a Laundry üzletág jelentős növekedésének köszönhető. Ezzel szemben a Home Care üzletág enyhe szerves árbevétel-csökkenést könyvelhetett el az első negyedévben.
„Annak ellenére, hogy a Henkel összességében nagyon jó értékesítési teljesítményt ért el az első negyedévben, az általános gazdasági környezet drámai mértékben tovább romlott az év eleje óta. A nyersanyagpiacokon és a globális ellátási láncokban rendkívül feszült helyzettel járó globális COVID-válság hatásait egyértelműen felerősítette az ukrajnai háború. Az alapanyagok és a logisztika árai ezért ismét jelentősen emelkedtek. Emellett az ukrajnai háború fejleményei alapján április közepén úgy döntöttünk, hogy kilépünk oroszországi és fehéroroszországi üzleti tevékenységeinkből. Ez körülbelül 1 milliárd eurós teljes éves árbevételt és több mint 2500 alkalmazottat érint” – mondta Carsten Knobel, a Henkel igazgatóságának elnöke.
„Ezeknek a fejleményeknek köszönhetően az év hátralévő részében most arra számítunk, hogy lényegesen nagyobb nyomás nehezedik majd üzleti eredményeikre, mint az év elején. Ezért ennek megfelelően frissítettük egész évre vonatkozó kilátásainkat” – magyarázta Carsten Knobel. Ami az anyagárakat illeti, a Henkel most a húsz százalékos sáv közepén számol emelkedéssel a teljes évre vonatkozóan a 2021-es átlaghoz képest. Korábban a tíz százalékos tartomány alsó sávjában történő emelkedésre számítottak. „Ezen többletköltségek a teljes évre vonatkozóan, mintegy kétmilliárd eurós összeget tesznek ki. Kétszer annyit, mint amit január végén feltételeztünk. Ilyen mértékű növekedésnek még nem lehettünk tanúi. Ezeket a fejleményeket célzott ellenintézkedésekkel, különösen további áremelésekkel és hatékonyságjavításokkal ellensúlyozzuk."
A Henkel most +3,5 és +5,5 százalék közötti szerves árbevétel-növekedést vár csoportszinten a 2022-es pénzügyi évben (korábban: +2,0 és +4,0 százalék között). Az erőteljesebb szerves árbevétel-növekedés mögött elsősorban az Adhesive Technologies üzletág áll, amelynél a Henkel most +8,0 és +10,0 százalék (korábban: +5,0 és +7,0 százalék) közötti szerves árbevétel-növekedést vár, elsősorban a magasabb nyersanyag- és logisztikai költségek magasabb árak formájában történő áthárítása miatt. A Beauty Care és a Laundry & Home Care üzletágak szerves árbevétel-növekedésére vonatkozó várakozások változatlanok maradnak.
A Beauty Care esetében a szerves árbevétel várhatóan -5,0 és -3,0 százalék között alakul. Amint azt bejelentettük, a visszaesés elsősorban a portfóliójavítás érdekében már elhatározott és végrehajtott intézkedéseknek tudható be, beleértve a jövőbeni alaptevékenységbe nem tartozó tevékenységek beszüntetését is. A Laundry & Home Care üzletág esetében a Henkel továbbra is a +2.0 – +4.0 százalékos tartományban számít szerves árbevétel-növekedésre. A Henkel oroszországi és fehéroroszországi üzleti tevékenységeinek beszüntetésére vonatkozó döntés fényében ezek az országok a második negyedévtől ki lesznek zárva a Henkel szerves árbevétel-növekedéséből.”
Az oroszországi és fehéroroszországi üzleti tevékenységből való kilépés hatásai mellett a korábban vártnál nagyobb hatást gyakorol az eredményre a közvetlen anyag- és logisztikai árak jelentős emelkedése, amelyet ebben a pénzügyi évben nem lehet teljes mértékben ellensúlyozni.
A Henkel csoport esetében a korrigált árbevétel-arányos megtérülés (EBIT marzs) most alacsonyabb, 9,0-11,0 százalékos tartományban várható (korábban: 11,5 – 13,5 százalék). Az Adhesive Technologies esetében a Henkel 13,0 és 15,0 százalék közötti (korábban: 15,0-17,0 százalék), a Beauty Care esetében 5,0-7,0 százalék (korábban: 7,5–10,0 százalék), a Laundry & Home Care esetében pedig 7,0–9,0 százalék (korábban: 10.5 - 13.0 százalék) korrigált árbevétel-arányos megtérülést vár.
Az elsőbbségi részvények korrigált hozama (EPS) vonatkozásában, árfolyamhatásoktól megtisztítva a Henkel most -35 és -15 százalék (korábban -15 és +5 százalék között) közötti csökkenést vár.
Az új kilátások azon a feltételezésen alapulnak, hogy az ukrajnai háború hatásai nem súlyosbodnak jelentősen, és a COVID 19 világjárvány miatt nem következnek be új széles körű üzleti és termelési lezárások az iparban és a kiskereskedelemben.
„A rendkívül nehéz környezet ellenére a céltudatos növekedés stratégiáját követjük. Adhesive Technologies üzletágunkkal világszerte vezető szerepet töltünk be, és számos fontos iparágban kínálunk innovatív megoldásokat, egyértelműen a jövőbeli trendekre, például a mobilitásra, a kapcsolódásra és a fenntarthatóságra összpontosítva. A Laundry & Home Care and Beauty Care fogyasztói üzletágaink Henkel Consumer Brands néven történő egyesítése révén pedig egy több kategóriás platformot hozunk létre, mintegy 10 milliárd eurós árbevétellel. A jövőbeli Consumer Brands üzletágunk várhatóan legkésőbb 2023 elejére létrejön, szélesebb alapot biztosítva portfóliónk még következetesebb optimalizálásához, valamint magasabb növekedési és árrésprofilra történő fejlesztéséhez" - mondta Carsten Knobel.
A Henkel 2022 első negyedévére vonatkozó jelentését május 5-én teszi közzé, és a bejelentetteknek megfelelően további tájékoztatást nyújtanak a két üzletág integrációs folyamatáról és a tervezett portfólióintézkedésekről, beleértve a várható szinergiákat és az átszervezési költségeket is.
* Az egyszeri költségekkel és bevétellel, valamint a szerkezetátalakítási költségekkel kiigazítva.
Ez az információ előretekintő megállapításokat tartalmaz, amelyek a Henkel AG & Co. KGaA vállalatvezetésének jelenlegi becslésein és feltételezésein alapulnak. A jövőre vonatkozó állításokat olyan szavak használata jellemzi, mint a „várnak”, „szándékoznak”, „terveznek”, „várakozás”, „hinni”, „becsülni” és hasonló kifejezések. Az ilyen állítások semmiképpen sem értelmezendők úgy, hogy azok garanciát jelentenének az általuk kifejezett várakozások pontos teljesülésére. A Henkel AG & Co. KGaA és leányvállalatainak jövőbeni teljesítménye és ténylegesen elért eredményei számos kockázattól és bizonytalanságtól függnek, és ezért lényegesen eltérhetnek az előretekintő nyilatkozatoktól. Sok ilyen tényezőre nincs befolyása a Henkelnek, és ezek előre nem becsülhetők fel pontosan, mint például a későbbi gazdasági környezet, vagy a versenytársak és más piaci szereplők tevékenysége. A Henkel nem tervezi és nem vállalja, hogy a jövőre vonatkozó állításait frissítse.
Ez a dokumentum tartalmazza - az alkalmazandó pénzügyi beszámolási keretben nem egyértelműen meghatározva - a kiegészítő pénzügyi intézkedéseket, amelyek alternatív teljesítménymutatók vagy azok lehetnek (nem GAAP-intézkedések). Ezeket a kiegészítő pénzügyi intézkedéseket nem szabad elszigetelten vagy a Henkel nettó eszközállományának és pénzügyi helyzetének, illetve a műveletek eredményei alternatívájaként tekinteni, ahogyan azt a konszolidált pénzügyi kimutatásokban a vonatkozó pénzügyi beszámoló kereteivel összhangban bemutatják. Más vállalatok, amelyek hasonló elnevezésű alternatív teljesítménymutatókról számolnak be vagy írnak le, számíthatják őket eltérően.
Ezt a dokumentumot kizárólag tájékoztatás céljából állították ki, és nem célja befektetési tanácsadás vagy értékpapírok eladási ajánlatának, vagy vételi ajánlatának felkínálása.