„A Henkel márka segít kifejezni, hogy kik vagyunk, mit képviselünk és, mit teszünk különböző célközönségeink számára szerte a világon. Ezért fontos egy erős vállalati márka, mely nemzetközileg elismert értékekkel bír - nemcsak számunkra, hanem valamennyi érdekelt fél számára. Egységet teremt, irányt mutat, lehetővé teszi a megkülönböztetést és érzelmeket közvetít" – mondja Rabea Laakmann, a Henkel vállalati márkaépítési és kommunikációs stratégiájának vezetője.
A Henkel vállalat több mint 145 éves múltra tekinthet vissza erős márkákkal és az innováció, a fenntarthatóság valamint a felelősségvállalás nagy hagyományaival. A „Pioneers at heart for the good of generations“ vállalati cél irányítja a vállalat átalakulását, és ez áll az új márkapozícionálás középpontjában is. A Henkel élen jár az emberek életének mindennapi újragondolásában és javításában. Ma és a következő nemzedék számára.
A Henkel új márkaidentitását az év eleje óta vezetik be világszerte. Az integrált márkaarchitektúra világos és kötelező érvényű keretet hoz létre a Henkel vállalati márka, a két jövőbeli üzletág az Adhesive Technologies és a Consumer Brands, valamint termékmárkáik, illetve a Henkel minden funkcionális területe és kezdeményezése között.
A Henkel új dizájnja az egységet, a sokszínűséget és a dinamizmust egyszerűséggel és letisztultsággal ötvözi. Rugalmasan illeszthető bármilyen alkalmazáshoz a digitálistól a nyomdai anyagokon át a rendezvényekig, hogy megfeleljen a különböző szervezeti egységek és célcsoportok igényeinek. Az új arculat anélkül modernizálja a márkát, hogy feladná azt, ami felismerhetővé teszi: az ikonikus Henkel logó, amely több mint 100 éve képviseli termékei és megoldásai minőségét, valamint a piros és fehér alapszínek, mely a dizájn alapját képezik. Ugyanakkor az új színkombinációk változatosságot és dinamizmust hoznak. Az érzelmes és progresszív vizuális nyelv, valamint az egyedi és variálható (Henkel GT Flexa) betűtípus élénkké és kifejezővé teszi a márka imázsát.
A Henkel új vállalati arculatának bevezetésére széles skálájú kommunikációs kampányt dolgoztunk ki. Fontos, hogy a Henkel márkát minden belső és külső célcsoport számára kézzelfoghatóvá tegyük. Az új Henkel Brand Hub amelyhez világszerte több mint 52 000 munkatárs és külső partnerek férhetnek hozzá, ismerteti a márka stratégiáját és kialakítását, valamint bevált gyakorlatokat, példákat és sablonokat kínál. Egyéni tanácsadás és interaktív márkatréningek egészítik ki az új arculat globális megvalósítását. Az új pozicionálás egy márkakampány részeként valósul meg az innováció, a digitalizáció és a fenntarthatóság stratégiai témái mentén.
„A Henkel márka átalakuláson megy keresztül. Erős öröksége, célja és innovációs kultúrája van. És most már erős márkaidentitása is. Az új dizájn hű a márka gyökereihez, és támogatja a vállalat átalakulását” – mondja Diana Brix, a düsseldorfi MetaDesign ügyvezető igazgatója.
„A MetaDesign stratégiai vízióval, kreatív márkatervezési kiválósággal, valamint szoros és nagyon jó együttműködéssel támogatott minket az új márkaarculat kialakításában. Együtt várjuk, hogy az ikonikus Henkel márkát a jövőbe vigyük” – mondta Rabea Laakmann a MetaDesignnal való sikeres együttműködésről.