- Erős üzletági teljesítmény a 2024-es pénzügyi évben
- Árbevétel: 21,6 milliárd euró, jó, 2,6 százalékos szerves növekedés
- Üzemi eredmény (EBIT)*: 3,1 milliárd euró, nagyon jelentős, 20,9 százalékos növekedés
- EBIT marzs*: 14,3 százalék, kiemelkedő, 240 bázispontos javulás
- Elsőbbségi részvények korrigált hozama (EPS)* jelentősen magasabb: 5,36 euró, +25,1 százalék változatlan árfolyamon
- Erős, 2,4 milliárd eurós szabad cash flow
- Kétszámjegyű százalékos osztalékemelés javasolt: 2,04 euró/elsőbbségi részvény (+10,3 százalék)
- Új, akár 1 milliárd eurós részvény-visszavásárlásról döntöttek
- Tovább haladt a Céltudatos Növekedési Program végrehajtása
- Consumer Brands: A tervezettnél gyorsabb integráció, portfólióintézkedések véglegesítve, a teljes megtakarítás már 2025 végéig megvalósul
- Adhesive Technologies: A 2023-ban bevezetett új rendszer kifizetődik
- Ambiciózus klímavédelmi célok: a nettó nullára vonatkozó ütemterv meghatározása
- Kilátások a 2025-ös pénzügyi évre: További felső és alsó növekedésre van kilátás – lassú évkezdéssel, majd az év során gyorsulással
- Szerves árbevétel-növekedés: 1,5 – 3,5 százalék
- EBIT marzs*: 14,0 – 15,5 százalék
- Elsőbbségi részvények korrigált hozama (EPS)*: Növekedés az alacsony és a magas egyszámjegyű százalékos tartományban (változatlan árfolyamon)
„A 2024-es pénzügyi évet ismét komoly kihívások és számos gazdasági bizonytalanság jellemezte. Ennek ellenére az elmúlt évben következetesen mozdítottuk előre a Henkelt, és fontos mérföldköveket értünk el, sőt meg is haladtuk azokat. A 2024-es kiváló üzleti eredmények mindenekelőtt a Céltudatos Növekedési Programunk sikeres megvalósítását bizonyítják” – mondta Carsten Knobel, a Henkel igazgatóságának elnöke. „2024-ben jó szerves árbevétel-növekedést értünk el, és nagyon jelentősen javítottuk a jövedelmezőségünket – kiemelkedő, 2,4 százalékpontos árrésnövekedéssel, amelyet a bruttó árrés kiváló alakulása támogatott, az elsőbbségi részvények korrigált hozamának rendkívüli, 25 százalékos növekedésével. Termékeink értékének célzott növelése az ügyfelek és a fogyasztók számára kulcsfontosságú mozgatórugója volt bevételeink javulásának. Emellett a Consumer Brands integrációjából származó megtakarítások, valamint a bejelentett portfólióoptimalizálási intézkedések is hozzájárultak ezekhez az erős eredményekhez.”
Ugyanakkor nagyon fontos volt, hogy továbbra is nagy hangsúlyt fektessünk üzletágainkba és a jövőbeli növekedésbe történő beruházásokra, például a fogyasztói üzletág fokozott marketingtevékenysége és mindkét üzletág sikeres innovációi révén. Szeretnénk, ha részvényeseink részt vennének a vállalat sikeres fejlődésében. Ezért az éves közgyűlésen az osztalék kétszámjegyű százalékos emelését javasoljuk. Döntöttünk egy új, legfeljebb 1 milliárd eurós részvény-visszavásárlási programról is” – folytatta Carsten Knobel.
„Az elmúlt év eredményei egyértelműen bizonyítják, hogy a Henkel átalakulása sikeresen halad, és hogy a céltudatos növekedésre vonatkozó stratégiai programunkkal jó úton haladunk afelé, hogy a vállalatot a lehető legjobban pozícionáljuk a jövőre nézve” – összegezte Carsten Knobel. „Ez tükröződik a 2025-ös pénzügyi évre vonatkozó kilátásokban is, amelyekben további árbevétel- és eredménynövekedésre számítunk a továbbra is kihívásokkal teli üzleti környezet ellenére. Szeretném megköszönni a Henkel valamennyi munkatársának kiemelkedő teljesítményét. Csapatmunkájuknak és rendkívüli elkötelezettségüknek köszönhetően ismét sikeresen átvezettük vállalatunkat egy kihívásokkal teli éven.”
Kilátások 2025-re
A 2024-es mérsékelt növekedési lendületet követően 2025-ben ismét mérsékelt globális gazdasági teljesítmény várható. Ez mind az ipari kereslet, mind a fogyasztói kereslet mérsékelt növekedését feltételezi a Henkel számára a fogyasztási cikkek üzlet kulcsfontosságú területein. Továbbá a jelenlegi becslések alapján a 2025-ös pénzügyi évben a korábbi évekhez képest a globális infláció várhatóan tovább mérséklődik, és a kamatlábak is várhatóan csökkennek.
A direkt anyagok árait illetően a Henkel a 2024-es éves átlaghoz képest alacsony és közepes egyszámjegyű százalékos növekedésre számít. A külföldi pénznemben történő értékesítés átváltása várhatóan semleges vagy negatív hatással lesz az alacsony egyszámjegyű százalékos tartományban.
Emellett az általános makrogazdasági és geopolitikai környezet volatilitása és bizonytalansága várhatóan egész évben magas marad.
Ezeket a feltételezéseket figyelembe véve a Henkel arra számít, hogy a 2025-ös pénzügyi évben 1,5 és 3,5 százalék közötti szerves árbevétel-növekedést ér el. Az Adhesive Technologies üzletág esetében 2,0 és 4,0 százalék közötti, a Consumer Brands üzletág esetében pedig 1,0 és 3,0 százalék közötti szerves növekedést várnak. A korrigált árbevétel-arányos megtérülés (korrigált EBIT marzs) várhatóan 14,0 és 15,5 százalék között lesz. Az Adhesive Technologies esetében a korrigált árbevétel-arányos megtérülés várhatóan 16,0 és 17,5 százalék között, a Consumer Brands esetében pedig 13,5 és 15,0 százalék között lesz. Az elsőbbségi részvények korrigált hozama (EPS) változatlan árfolyamon számolva várhatóan az alacsony és a magas egyszámjegyű százalékos tartományba esik.
Ezáltal lassabb évkezdésre számíthatunk. Ugyanakkor az is várható, hogy az év folyamán a szerves árbevétel-növekedés felgyorsul, ami a 2025-ös pénzügyi év második felében az első félévhez képest erősebb lesz. Ez mindkét üzletágra igaz. Ennek oka a jelenleg kihívásokkal teli ipari környezet, valamint a visszafogott piaci növekedés és fogyasztói hangulat egyes piacainkon, különösen Észak-Amerikában.
A Consumer Brands esetében figyelembe kell venni az előző év magas szerves árbevétel-növekedését, különösen a 2024 első felében bevezetett erős innovációs termékbevezetések miatt. 2025-ben az innovációs termékbevezetések inkább 2025 második felére tolódnak ki. Emellett az ellátási láncunkban az 1-1-1 megközelítés véglegesítésével kapcsolatos egyszeri működési témák, valamint a promóciós szakaszok is hozzájárulnak ahhoz, hogy az első negyedévben a szerves árbevétel-növekedés és a volumenek az előző évinél alacsonyabbak legyenek. Az első negyedévben a szerves árbevétel növekedése várhatóan -2 és -4 százalék között lesz, míg az árképzés várhatóan pozitív lesz. A teljes 2025-ös évre összességében pozitív szerves árbevétel-növekedés várható, mind a mennyiség, mind az ár tekintetében.
A 2025-ös teljes évre vonatkozóan mindkét üzletág és így a Csoport esetében is további árrés- és ezáltal nyereségességjavulás várható az előző évhez képest. A 2025-ös pénzügyi év első két hónapjának alakulása azt mutatja, hogy a Henkel és mindkét üzletág jó úton halad.
A csoport árbevételének és eredményének alakulása a 2024-es pénzügyi évben
A Henkel-csoport árbevétele a 2024-es pénzügyi évben elérte a 21 586 millió eurót, ami névlegesen 0,3 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest. Az árfolyamhatások -1,8 százalékos negatív hatással voltak az árbevételre. Ezen árfolyamhatásokkal kiigazítva az árbevétel növekedése 2,1 százalékos volt. Az akvizíciók/értékesítések enyhén negatív, -0,4 százalékos hatással voltak az árbevételre, ami főként az oroszországi üzleti tevékenységünk 2023-as eladásának volt köszönhető. A szerves, azaz az árfolyamhatásokkal és az akvizíciókkal/értékesítésekkel korrigált árbevétel-növekedés jó, 2,6 százalékos növekedést mutatott. Ezt mind a helyes árazásnak, mind a pozitív volumen növekedésnek köszönhettük.
Az Adhesive Technologies üzletág jó, 2,4 százalékos szerves árbevétel-növekedést ért el, különösen a Mobility & Electronics üzleti területnek köszönhetően. A Consumer Brands üzletág erős, 3,0 százalékos szerves árbevétel-növekedést ért el, elsősorban a Hair üzleti területnek köszönhetően.
A korrigált üzemi eredmény (korrigált EBIT) jelentősen, 20,9 százalékkal, 3 089 millió euróra nőtt (előző év: 2 556 millió euró).
A 2024-es pénzügyi évben a korrigált árbevétel-arányos megtérülés (korrigált EBIT marzs) szintén jelentősen magasabb volt az előző évinél, 14,3 százalék (2023: 11,9 százalék).
Az elsőbbségi részvények korrigált hozama jelentősen, 23,2 százalékkal 5,36 euróra nőtt (előző év: 4,35 euró). Állandó árfolyamon számolva az egy elsőbbségi részvényre jutó korrigált eredmény 25,1 százalékkal nőtt.
A nettó működőtőke az árbevétel százalékában kifejezve 3,0 százalékot tett ki, enyhén meghaladta az előző évet (2023: 2,6 százalék).
A szabad cash flow 2 362 millió eurót tett ki, ami csökkenést jelent az előző évi értékhez képest (2023: 2 603 millió euró), utóbbira pozitívan hatott a nettó működőtőke normalizálódása.
A nettó pénzügyi pozíció -93 millió euróval kissé elmaradt az előző évi szinttől, ami különösen az akvizíciókhoz kapcsolódó kifizetéseknek tudható be (2023. december 31.: 12 millió euró).
Az igazgatóság, a felügyelőbizottság és a részvényesek bizottsága a 2025. április 28-i éves rendes közgyűlésnek az előző évhez képest 10,3 százalékos osztalékemelést javasol, amely 2,04 eurót tesz ki elsőbbségi részvényenként és 2,02 eurót törzsrészvényenként (+10,4 százalék). Ez 37,9 százalékos kifizetési arányt jelent, ami a 30-40 százalékos célsávban van. Az osztalék emelése az előző pénzügyi év nagyon jó pénzügyi teljesítményének és a Henkel-csoport erős pénzügyi bázisának köszönhetően lehetséges.
Az üzletágak teljesítménye a 2024-es pénzügyi évben
Az Adhesive Technologies üzletág árbevétele a 2024-es pénzügyi évben 10 970 millió eurót tett ki, így nominálisan 1,7 százalékkal nőtt az előző évhez képest. Míg az árfolyamhatások -1,8 százalékos negatív hatást gyakoroltak, addig az akvizíciók/értékesítések 1,1 százalékkal növelték az árbevételt. Az árbevétel szervesen 2,4 százalékkal nőtt. Az árbevétel növekedését különösen az év második felében az előző évhez képest erős volumennövekedés okozta, elsősorban a megnövekedett keresletnek köszönhetően néhány kulcsfontosságú végfelhasználói piacon. Az árak az előző évhez képest változatlanok maradtak. A korrigált üzemi eredmény 1 817 millió euróval kétszámjegyű százalékos növekedést ért el az előző évhez képest, ami új csúcsot jelent az üzletág számára. A korrigált árbevétel-arányos megtérülés az előző évhez képest jelentősen, 190 bázisponttal 16,6 százalékra nőtt.
A Consumer Brands üzletág árbevétele a tárgyévben 10 467 millió eurót tett ki, ami nominálisan -0,9 százalékkal maradt el az előző évitől. Az árfolyamhatások -1,8 százalékkal csökkentették az árbevételt. Az akvizíciók/értékesítések szintén -2,0 százalékos negatív hatással voltak az árbevételre, amelynek elsődleges oka továbbra is az oroszországi üzleti tevékenységünk 2023 áprilisában történt eladása. Az árbevétel szervesen 3,0 százalékkal nőtt. Ez az árbevétel-növekedés a nagyon erős áralakulásnak köszönhető, míg a volumenek elsősorban a folyamatban lévő portfólió-optimalizálási intézkedések miatt csökkentek.
A korrigált üzemi eredmény 1 419 millió eurót tett ki, ami jelentősen meghaladja az előző évit (1 115 millió euró). A korrigált árbevétel-arányos megtérülés elérte a 13,6 százalékot, és ezzel jelentősen, 300 bázisponttal nőtt az előző évhez képest.
Jelentős előrelépés az átalakulásban
Az elmúlt néhány évben a Henkel számos területen mélyrehatóam megváltozott, és következetesen végrehajtotta a céltudatos növekedést célzó stratégiai programját. A hosszú távú és fenntartható siker fő mozgatórugói a folyamatos átalakulásra való hajlandóság és elszántság. A cél az eredmények fenntartható javulása. Ennek eléréséhez a vállalatnak folyamatosan változnia és fejlődnie kell. Ez pedig minden területen megtörténik.
Consumer Brands: Az összevonás a tervezettnél gyorsabban halad
A Henkel közelmúltbeli történetének valószínűleg legjelentősebb változása a fogyasztási cikkekkel foglalkozó üzletágainknak a Consumer Brands üzletágba történő összevonása, amelyet 2022 elején jelentettek be. Azóta sok minden történt. Az üzletág 2023 eleje óta működik új felállásban, és a pozitív fejlemények már abban az évben megmutatkoztak.
Az elmúlt 2024-es pénzügyi évben nyilvánvalóvá vált, hogy helyes döntés volt a korábban különálló fogyasztási cikkekkel foglalkozó üzletágak egyetlen platformba történő összevonása.
A Consumer Brands üzletág integrációja az eredetileg tervezettnél sokkal gyorsabban haladt, a csapatintegráció, a portfólió átalakítása és a szinergiák elérése tekintetében. Az integráció első szakasza, amely elsősorban az értékesítési és marketing csapatok összevonását jelentette, 2024-ben fejeződött be. A 2023 óta tartó második szakaszban az ellátási lánc, azaz a termelési hálózatok és az ellátási láncok fejlesztéséből származó teljes költségmegtakarítás várhatóan 2025 végére valósul meg.
Ugyanakkor a Consumer Brands üzletág következetesen az erős márkákra és a magas bruttó árréssel rendelkező, valamint a piacokon és kategóriákban vezető pozíciókat betöltő üzletekre összpontosít. Az erős növekedésre, a magas árrésű márkákra és üzletekre való összpontosítás pozitív hatásai megtérülnek: A Consumer Brands üzletágon belül a tíz legnagyobb márka, amelyek 2024-ben a bevételek több mint felét adták, nagyon erős szerves növekedést értek el, pozitív volumennövekedés mellett.
Az Adhesive Technologies üzletág továbbfejlesztése
Az Adhesive Technologies üzletág szintén jelentős előrelépést ért el a vizsgált évben, és összességében jó üzleti teljesítményt nyújtott. Ez az üzletág világszerte több mint 800 iparági szegmensben mintegy 20 000 terméket és megoldást kínál több mint 100 000 ügyfélnek. A portfólió szélessége és mélysége, valamint a globális jelenlét és az ügyfélközpontú megoldások fejlesztésében szerzett szakértelem teszi a Henkelt egyedülállóvá a piacon, és lehetővé teszi a vállalat számára, hogy tovább növelje globális vezető piaci pozícióját. Három üzleti területével – Mobility & Electronics, Packaging & Consumer Goods, valamint a Craftsman, Construction & Professional – az Adhesive Technologies a jövő legfontosabb trendjeire összpontosít. Ezek közé tartozik az e-mobilitás és a konnektivitás, azaz a rendszerek növekvő összekapcsolhatósága, valamint a fenntarthatóság.
Az üzleti területek letisztult struktúrája, részben új vezetői csapatokkal, valamint a holnap trendjeire való következetes összpontosítás ismét hozzájárult az üzletág sikeres fejlődéséhez a kihívásokkal teli 2024-es évben.
További előrelépés valamennyi stratégiai prioritás terén
A kihívásokkal teli makrogazdasági és geopolitikai környezetben a Henkel az elmúlt pénzügyi évben is következetesen folytatta növekedési stratégiájának végrehajtását, és minden területen jelentős előrelépést ért el. A vállalat továbbfejlesztette üzleti és márkaportfólióját, megerősítette versenyelőnyét az innováció, a fenntarthatóság és a digitalizáció területén, optimalizálta működési modelljeit és megerősítette vállalati kultúráját.
Aktív portfóliókezelésének részeként a Henkel továbbfejlesztette portfólióját tevékenységek megszüntetésével vagy eladásával, valamint felvásárlásokkal. Az észak-amerikai kiskereskedelmi márkák üzleti területének év eleji eladásával a Henkel véglegesítette portfólió intézkedéseit. Ezeket a korábban különálló fogyasztói üzletágak egyesülésének megkezdésével jelentették be. A Retailer Brands üzleti területet a Consumer Brands üzletágon belül nem alapvető tevékenységként azonosították, mivel a szinergiák kihasználásának lehetősége és az integrált Consumer Brands platformhoz való jövőbeli stratégiai illeszkedés korlátozott. Ezt a tranzakciót is beleértve a Henkel 2022 eleje óta összesen valamivel több mint 1 milliárd eurós forgalmat képviselő márkákat és tevékenységeket adott el vagy szüntetett meg.
Az aktív portfóliókezelés magában foglalja a portfólió akvizíciókkal történő megerősítését és bővítését is: A Henkel 2024 elején megvásárolta a jól ismert hajápolási márkát, a Vidal Sassoon-t Kínában. Ez az akvizíció tökéletesen kiegészíti a Consumer Brands helyi portfólióját Kínában azáltal, hogy lefedi a kiskereskedelmi üzleti terület prémium szegmensét. A Vidal Sassoon márka portfóliója elsősorban a prémium hajápolási szegmenst szolgálja ki samponokkal és kondicionálókkal, de a hajformázáshoz és hajápoláshoz kapcsolódó termékeket is tartalmaz.
A Henkel akvizíciókba is befektetett, hogy bővítse portfólióját az Adhesive Technologies üzletágon belül, felvásárolta az amerikai Seal for Life Industries vállalatot. Ez a vállalat védőbevonatokat és tömítő megoldásokat kínál az infrastruktúra számára olyan iparágakban, mint a megújuló energia, a gáz és a víz. Ez az akvizíció kiegészíti a Critica Infrastructure 2023-as megvásárlását, amely szintén az infrastruktúra karbantartására és javítására szakosodott. Ezekkel a felvásárlásokkal kibővítettük meglévő portfóliónkat a vonzó és ígéretes karbantartási, javítási és nagyjavítási területen, megteremtve ezzel a további növekedés lehetőségét.
2024-ben a Henkel számos innovációt vezetett be a piacra, amelyek fontos trendekre reagáltak, és értéket teremtettek az ügyfelek és a fogyasztók számára. Az Adhesive Technologies üzletág számára tavaly egy korszerű akkumulátortesztelő központot nyitottak meg a központban, amely közvetlenül kapcsolódik az üzletág legnagyobb globális innovációs központjához, a düsseldorfi Inspiration Centerhez.
Ezzel az új tesztközponttal a Henkel jelentősen bővíti képességeit az e-mobilitás szegmensben, és megerősíti pozícióját az autógyártók és akkumulátorgyártók vezető fejlesztési és innovációs partnereként.
A Consumer Brands üzletág innovációjának példája a Perwoll újonnan kifejlesztett enzimtechnológiája, amely nemcsak a textíliákat ápolja, hanem segít megőrizni a ruhák színét is. A textilszálakra gyakorolt megújító hatás már tíz mosás után látható, és így elősegíti a textíliák hosszú élettartamát.
Ezen túlmenően a Henkel tovább erősítette a fenntarthatóságot az üzletágban, és fokozta elkötelezettségét ezen a területen. Ennek érdekében a Henkel kidolgozott egy nettó zéró kibocsátási ütemtervet, amely kiterjesztett célokat tartalmaz a kibocsátás csökkentésére a teljes értékláncban. A vállalat célja, hogy kötelezően hozzájáruljon a globális felmelegedés 1,5 °C-ra való korlátozásához, ahogyan arról a párizsi klímavédelmi egyezményben megállapodtak.
A Henkel ütemterve, amelyet a Science Based Targets kezdeményezés is jóváhagyott, felvázolja, hogy mit tesz a vállalat annak érdekében, hogy 2045-re elérje a nettó zéró üvegházhatású gázkibocsátást. Ez a teljes értéklánc mentén intézkedések széles körét foglalja magában.
A Henkel lett továbbá az első DAX indexben jegyzett vállalat, amely világszerte bevezette a nemek közötti semleges szülői szabadságot - teljes bérkompenzációval. Ez a lépés rendkívül pozitív reakciókat váltott ki mind az alkalmazottak, mind a nyilvánosság részéről.
A Henkel a digitalizáció területén is további előrelépést tett. 2024-ben a mesterséges intelligencia (AI) gyors fejlődése volt az egyik fő téma. A Henkelnél az AI már évek óta szerves részét képezi digitális stratégiánknak. Az mesterséges intelligenciát például a folyamatautomatizálásban, a ragasztóanyag-fejlesztési laboratóriumban, a virtuálisan összekapcsolt globális gyárakban, az autonóm robotokban a gyártólétesítményekben és a Henkel márkák weboldalain található chatbotok használatában egyaránt alkalmazzák. 2024-ben a Henkel dx digitális egység, tovább optimalizálta belső struktúráit, megerősítette digitális szakértelmét, és elősegítette a nyílt innováció kultúráját. Emellett a Henkel profitál a vezető globális digitális vállalatokkal, például az SAP-val, a Microsofttal és az Adobe-val való stratégiai partnerségekből. Ezek az együttműködések lehetővé teszik a Henkel számára, hogy csúcstechnológiákat integráljon digitális platformjaiba és projektjeibe. A digitális innovációk felgyorsításával, a platformstratégia finomításával, valamint az összes üzletág és funkcionális terület közötti funkciókon átívelő együttműködés fokozásával a Henkel jelentősen javította informatikai hatékonyságát.
Hosszú távú növekedési stratégiájának részeként a Henkel folyamatosan összehangolja üzletágait a dinamikus piacok követelményeivel és a változó vevői elvárásokkal annak érdekében, hogy hosszú távú sikereket érjen el a jövőálló működési modellekkel. Ez magában foglalja az üzleti folyamatok folyamatos fejlesztését is az egész vállalatban.
Ennek egyik példája egy globális technológiai központ létrehozása az indiai Bangalore-ban, ahol már több mint 500 IT-szakértő dolgozik egy teljesen integrált belső digitális központ létrehozásán. Ezzel a Henkel növeli költséghatékonyságát és fejleszti belső szakértelmét. A technológiai központ további bővítését az elkövetkező években tervezik. A Henkel egy tető alá vonta kockázati tevékenységeit is. Az S/4Hana-ra való áttérés alkalmával a 2025 és 2028 közötti években a Henkel azt is értékelni fogja, hogy miként teheti struktúráit és folyamatait agilisabbá és rugalmasabbá. Ebben az összefüggésben például fontolóra veszik a két meglévő üzletág külön jogi személyiségének létrehozását, kezdve Németországgal, majd lépésről lépésre – ahol lehetséges – a kiválasztott nagy országokban. A csoport és az üzletágak stratégiai és operatív irányítása változatlan marad. Ennek célja, hogy támogassa mind az üzletágak jövőbeni igényeit, mind a Henkel növekedési menetrendjét.
A Henkel az elmúlt évben tovább erősítette vállalati kultúráját is. A 2023-ban elindított Accelerate Cultural Transformation (ACT) kezdeményezés sikeresen folytatódott a teljes globális szervezetben. Ez a kezdeményezés elősegíti a mélyebb párbeszédet és a csapatokon belüli szorosabb kapcsolatot. Tavaly az ACT kezdeményezés konstruktív visszajelzések adására és nyílt kezelésére összpontosított. Az együttműködés kultúrája szorosan kapcsolódik a sokszínűség, a méltányosság és a befogadás előmozdításához. A sokszínűség további növelése érdekében a Henkel három pilléren alapuló stratégiát követ: Először is a figyelemfelkeltés különböző formátumok, például kampányok és események révén. Másodszor, a befogadó magatartás erősítése a vezetők és a munkavállalók számára szervezett képzési programokon keresztül. Harmadszor pedig a strukturális feltételek folyamatos javítása, például a munka és a magánélet egyensúlyát támogató programok kínálata, valamint a strukturális akadályok felszámolása.
A Henkel egyik célja, hogy 2025 végére minden vezetői szinten elérje a nemek közötti egyenlőséget. Jelenleg a Henkelnél világszerte a vezetői pozíciók mintegy 42 százalékát nők töltik be.
„A 2024-es pénzügyi év nagyon sikeres és fontos év volt a Henkel számára. Elértük pénzügyi céljainkat, amelyeket az év során kétszer is megemeltünk. Következetesen végrehajtottuk céltudatos növekedési programunkat minden stratégiai dimenzióban, valamint eltökélten és sikeresen mozdítottuk előre átalakulásunkat. Jó úton járunk, vállalatunk átalakulása kézzelfogható eredményeket mutat. Világos stratégiával, erős csapattal és egyedülálló vállalati kultúrával jól felkészültünk a jövőre” - összegezte Carsten Knobel.
* Egyszeri kiadásokkal és bevételekkel, valamint szerkezetátalakítási költségekkel kiigazítva.
Ez a dokumentum előretekintő megállapításokat tartalmaz, amelyek a Henkel AG & Co. KGaA vállalatvezetésének jelenlegi becslésein és feltételezésein alapulnak. A jövőre vonatkozó állításokat olyan szavak használata jellemzi, mint a „várnak”, „szándékoznak”, „terveznek”, „várakozás”, „hinni”, „becsülni” és hasonló kifejezések. Az ilyen állítások semmiképpen sem értelmezendők úgy, hogy azok garanciát jelentenének az általuk kifejezett várakozások pontos teljesülésére. A Henkel AG & Co. KGaA és leányvállalatainak jövőbeni teljesítménye és ténylegesen elért eredményei számos kockázattól és bizonytalanságtól függnek, és ezért lényegesen eltérhetnek az előretekintő nyilatkozatoktól. Sok ilyen tényezőre nincs befolyása a Henkelnek, és ezek előre nem becsülhetők fel pontosan, mint például a későbbi gazdasági környezet, vagy a versenytársak és más piaci szereplők tevékenysége. A Henkel nem tervezi és nem vállalja, hogy a jövőre vonatkozó állításait frissítse.
Ez a dokumentum tartalmazza - az alkalmazandó pénzügyi beszámolási keretben nem egyértelműen meghatározva - a kiegészítő pénzügyi intézkedéseket, amelyek alternatív teljesítménymutatók vagy azok lehetnek (nem GAAP-intézkedések). Ezeket a kiegészítő pénzügyi intézkedéseket nem szabad elszigetelten vagy a Henkel nettó eszközállományának és pénzügyi helyzetének, illetve a műveletek eredményei alternatívájaként tekinteni, ahogyan azt a konszolidált pénzügyi kimutatásokban a vonatkozó pénzügyi beszámoló kereteivel összhangban bemutatják. Más vállalatok, amelyek hasonló elnevezésű alternatív teljesítménymutatókról számolnak be vagy írnak le, számíthatják őket eltérően.
Ezt a dokumentumot kizárólag tájékoztatás céljából állították ki, és nem célja befektetési tanácsadás vagy értékpapírok eladási ajánlatának, vagy vételi ajánlatának felkínálása.