2019. febr. 27.  Düsseldorf / Németország

2018. évi fenntarthatósági jelentés

A Henkel a fenntarthatóság további előrehaladását ösztönzi

  • Nemzetközi hangsúly az erőforrás-hatékonyságon
  • Aktív hozzájárulás az éghajlatvédelemhez
  • Átfogó elkötelezettség a körforgásos gazdaság iránt a műanyag és a fenntartható csomagolás tekintetében
  • Vezető pozíciók nemzetközi indexekben és rangsorolásokban

A Henkel az elmúlt évben tovább folytatta fenntarthatósági stratégiájának sikeres megvalósítását. A műanyag a vállalat egyik kulcsfontosságú témája volt, ennek jegyében ambiciózus célokat tűzött ki a csomagolásra vonatkozóan a fenntartható, körforgásos gazdaság kialakításának irányába történő haladás elősegítése érdekében.

„A fenntarthatóság hosszú ideje a Henkel egyik legfontosabb prioritása. Huszonnyolcadik alkalommal számolunk be az erőforrás-felhasználás csökkentésének irányában elért előrehaladásunkról, miközben több értéket is teremtünk. Sikerült számos projektet, kezdeményezést és tevékenységet sikeresen, eredményesen megvalósítani, melyek partnereinkkel folytatott kiváló együttműködésnek is köszönhető” – nyilatkozta Kathrin Menges, a Humán erőforrások alelnöke és a Henkel Fenntarthatósági Tanácsának elnöke.

Fenntartható érték teremtése

A fenntartható fejlődéshez való hozzájárulás érdekében a Henkel 2030-ra még több értéket kíván teremteni ügyfelei, fogyasztói, valamint azon közösségek részére, amelyekben működik, és a vállalat számára – miközben ezzel egyidejűleg csökkenti környezeti lábnyomát. E tekintetben a Henkel aktívan támogatja az ENSZ által 2015-ben elfogadott 17 fenntartható fejlesztési cél (ún. SDG) megvalósítását.

A tavalyi évben a Henkel a következő eredményeket érte el a 2020-as időközi célokkal kapcsolatban (referenciaév: 2010):

  • Kevesebb szén-dioxid-kibocsátás termék tonnánként: -25%
  • Kevesebb hulladékmennyiség termék tonnánként: -29%
  • Kevesebb vízfogyasztás termék tonnánként: -24%
  • A nettó árbevétel termék tonnánként +6%-kal nőtt
  • Biztonságosabb munkavégzés millió ledolgozott óránként: +17%

Összességében a Henkel 43%-kal növelte teljes hatékonyságát a 2010-es bázisévhez képest. A vállalat célja, hogy 2020-ig 75%-kal növelje erőforrás-hatékonyságát.

Aktív hozzájárulás az éghajlatvédelemhez

A klímaváltozásról szóló párizsi megállapodás fényében a Henkel aktívan hozzá kíván járulni a globális felmelegedés jóval 2°C alatt tartásának céljához. A cég kezdeti erőfeszítésein keresztül arra összpontosít, hogy 2030-ra a saját gyártási tevékenységéből származó CO2-kibocsátást 75%-kal csökkentse. A Henkel ezen kívül arra törekszik, hogy 2030-ra a gyártási tevékenységéhez használt villamos energia 100%-át megújuló energiaforrásokból szerezze be. Ugyanakkor a vállalat a márkáiban és technológiáiban rejlő potenciált is ki kívánja használni: A Henkel célja, hogy ügyfeleinek és fogyasztóinak 2020-ig segítsen 50 millió tonna CO2 megtakarítást elérni.

A fenntartható csomagolás és a körforgásos gazdaság iránti elkötelezettség

A csomagolás fejlesztése tekintetében a Henkel a csomagolóanyagok csökkentésére és újrafelhasználására, valamint az újrahasznosított anyagok használatának növelésére összpontosít. Új csomagolási stratégiájának részeként a vállalat célul tűzte ki, hogy 2025-re az általa használt csomagolások 100%-át újrahasznosíthatóvá, újrafelhasználhatóvá vagy komposztálhatóvá tegye – ezt a csomagolásai több mint 80 százalékánál sikerült elérnie 2018 végéig. A Henkel 2025-re 35 százalékban újrahasznosított műanyagot kíván felhasználni fogyasztási cikkeinek csomagolásához Európában. 2018 végén ez közel 10 százalékot ért el.

A Henkel partnereivel együtt a teljes értéklánc mentén azon dolgozik, hogy a körforgásos gazdaság irányában tett előrehaladást elősegítse. Egy példa erre a Műanyag Bankkal (Plastic Bank) való partnerség – egy társadalmi vállalkozás, amelynek célja, hogy megállítsa a műanyaghulladékoknak az óceánokba kerülését, és egyidejűleg megélhetési lehetőséget adjon a szegénységben élő emberek számára. Haiti három gyűjtőközpontjában, amelyek a Henkel együttműködésével épültek, összesen mintegy 63 tonna műanyagot gyűjtöttek már össze, válogattak szét és ezt követően vittek be az újrahasznosítási értékláncba. A Henkel már 25 ezer mosószer és háztartási tisztítószer flakonnál használta ezt a Social Plastic® terméket. A vállalat az idei évben elkötelezett marad az ügy mellett: A Henkel alapító tagja az Alliance to End Plastic Waste nemzetközi szövetségnek.

50 000 munkavállaló tevékenykedik Fenntarthatósági Nagykövetként

„Munkatársaink elkötelezettsége világszerte meghatározó tényező a Henkel sikeres fejlődésében a fenntarthatóság területén. Mintegy 50 ezer munkatársunk elvégezte a Fenntarthatósági Nagykövetek képzését az elmúlt néhány évben. Tudásukat a kollégákkal és az ügyfelekkel folytatott párbeszédben, valamint a közösségek, iskolák és egyetemek különböző projektjeiben is hasznosítják” – mondta Kathrin Menges.

Vezető pozíciók nemzetközi indexekben és rangsorolásokban

A Henkel fenntarthatósági teljesítményét 2018-ban is megerősítették a független szakértők, hitelminősítő intézetek és tőkepiacok. A Henkel tizennyolc egymást követő évben szerepelt a FTSE4Good etikai index listáján, emellett számos további (ECPI Index, Ethibel Fenntarthatósági indexek, Euronext Vigeo Eiris indexek, Global Challenges Index, MSCI ESG vezetők és SRI indexek, valamint STOXX Global ESG indexei) rangsorolásban is részerült. A Henkelt az EcoVadis, az Oekom Research és a Sustainalytics minősítések terén ágazatának vezető vállalataként ismerték el. Tavaly a Henkel lett az első német vállalat, amely „zöld hitel” szerződést kötött, amely legfeljebb 1,5 milliárd eurós volumenű hitelkeretet jelent, a fenntarthatósági teljesítményéhez kapcsolódó feltételekkel.

A csomagolás fejlesztése tekintetében a Henkel a csomagolóanyagok csökkentésére és újrafelhasználására, valamint az újrahasznosított anyagok használatának növelésére összpontosít